Over ons onderwijs

Op onze school maken we voor verschillende vakken (zoals rekenen, taal, spelling) gebruik van moderne methodes. De methode dient als basis voor onze lessen. In grote lijnen geven we instructie op 3 niveaus: een verkorte instructie, een basisinstructie en een verlengde instructie. De leerlingen worden op basis van hun vaardigheid in een vak(onderdeel) ingedeeld bij één van de groepen. Middels toetsen en/of observaties houden we goed in de gaten of een bepaalde instructiegroep nog passend is.

Extra uitdaging

Voor kinderen die extra uitdaging aankunnen in de groep, hebben we Levelwerk in huis. Dit is een verrijkend lesaanbod in o.a. rekenen, taal en een aantal andere vakgebieden. Wanneer we kinderen voor hun extra uitdaging niet meer in de groep kunnen bedienen, hebben we het Leerlab beschikbaar. Het Leerlab is gericht op hoogbegaafde leerlingen die met extra uitdagende opdrachten hun grenzen op moeten zoeken en zo ervaren dat voor leren doorzettingsvermogen nodig is.

Methodes

Een greep uit onze methodes:

• Rekenen: Wereld in Getallen
  • Taal: Staal2 Taal
  • Spelling: Staal2 Spelling
  • Wereld Oriëntatie: Blink
  • Engels (vanaf groep 6): Hello You

Alle lessen worden gegeven door de groepsleerkracht. Daarnaast zijn er op school verschillende leerkrachtondersteuners aanwezig.

1x per week krijgen de kinderen gymles van een vakleerkracht. Voor de lessen Beeldende Vorming werken we samen met de Lindenberg (huis voor cultuur).